Типові помилки при оформленні громадянами письмових звернень до контролюючого органу
На законодавчому рівні передбачено право громадян направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів.
Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу, що існують певні вимоги до оформлення письмових звернень.
Згідно з Законом України від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393), у зверненні має бути зазначено:
- прізвище, ім'я, по батькові,
- місце проживання громадянина,
- викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Звернення підписується заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Додатково інформуємо:
Якщо звернення направляється засобами електронного зв’язку, то в зверненні має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним.
Обов’язкове застосування електронного цифрового підпису не вимагається за умови, що звернення має вигляд сканкопії з підписом заявника та зазначенням дати.
Звернення, які оформлені без дотримання зазначених вимог, повертаються заявникам з відповідним роз’ясненням.
Якщо ж письмове звернення не містить інформацію про місце проживання заявника та не підписано автором, а також таке, з якого неможливо встановити авторство, то воно визнається анонімним і розгляду не підлягає (стаття 5 Закону № 393).
Відповідно до аналізу звернень громадян, з початку 2024 року до Головного управління ДПС у Полтавській області засобами поштового та електронного зв’язку надійшло 611 письмових звернень (у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року кількість збільшилась майже на 22 відсотка). З них 68 звернень, що становить 11 відсотків, були залишені без розгляду з зазначених вище підстав.
Так, наприклад, повернуто звернення, що надійшло на електронну скриньку з проханням надати інформацію щодо суми податкового боргу з податку на майно, відмінне від земельної ділянки, яке не містило електронного цифрового підпису і при цьому не було додано сканкопію з підписом заявника.
Визнано анонімним та залишено не розглянутим письмове звернення невідомого заявника, в якому повідомлялося про порушення податкового законодавства. Однак, будь-яка детальна інформація про торгівельний об’єкт чи суб’єкта господарювання, за якою можна б було ідентифікувати порушника, так само, як і інформація про заявника, у листі були відсутні.
Таким чином, для реалізації права громадян на звернення і недопущення випадків залишення їх без розгляду, заявникам необхідно чітко дотримуватися встановлених на законодавчому рівні вимог щодо порядку подання звернень та їх оформлення.
Головне управління ДПС у Полтавській області