Зіньківська громада
Полтавська область, Полтавський район

ШКОЛЯРІ ЗІНЬКІВЩИНИ перейшли на дистанційне навчання

Дата: 07.02.2022 15:20
Кількість переглядів: 389

У зв’язку з погіршенням епідемічної ситуації більшість школярів Зіньківської громади на сьогодні навчається дистанційно.

Основна особливість такої форми здобуття освіти – це те, що учні та вчителі не можуть бути поруч, тож виникає необхідність у достатньому технічному забезпеченні.

Восени 2021 року заклади освіти Зіньківщини отримали за кошти державної субвенції (70%) та місцевого бюджету (30%) 145 персональних ноутбуків для вчителів. Якраз у ці дні техніка стає в нагоді вчителям.

Завдяки цим ноутбукам заклади нині застосовують такі форми організації освітнього процесу, як уроки, консультації, віртуальні екскурсії тощо. Навчання організовано в синхронному режимі, педагоги та учні одночасно взаємодіють та комунікують між собою в електронному освітньому середовищі, використовуючи інтерактивні освітні платформи, соціальні мережі, електронну пошту та ін. Заняття розпочинаються зранку за сталим розкладом. Учителі працюють у своїх кабінетах. Зворотний зв’язок відбувається за допомогою мікрофонів та «піднятої руки», а також чатів.

Не всі учні молодших класів мають змогу підключатися на уроки, тому вчитель початкових класів опорного закладу «Зіньківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1» Людмила Півень, наприклад, створила свій канал і записує уроки. Коли батьки приходять додому, то мають змогу переглядати їх разом із дітьми.

У цьому ж закладі психолого-педагогічна служба активно застосовує Google-форми. Під час онлайн-занять цінно проговорити й запитати учнів: «Як ти?», «Що вдається?», «Над чим цікаво працювати?», «Є щось незрозуміле?». За результатами таких розмов можна надати дітям необхідну допомогу, без поспіху розібратися з поточними труднощами.

Закріплення та перевірка навчального матеріалу теж відбувається за допомогою гугл-форм, а ще тестів, онлайн-платформ «НаУрок», «Всеосвіта», «Всеукраїнська школа онлайн», Bookeidget та ін. Учителі користуються додатками Teams, Zoom тощо: демонстрацією екрана (презентацій, коротких відео, аудіододатків), онлайн-дошки. Учні мають змогу побувати на онлайн-екскурсіях, переглянути відео до теми уроків чи створити власні проєкти, конкурси, узяти участь у майстер-класах, організованих учителями. Для уроків-екскурсій, наприклад, використовують сайт https://en.islcollective. com/?, де можна знайти відео із завданнями до нього (або ж створити завдання самостійно, відповідно до класу та особливих потреб учнів). Також діти малюють дудли до творів, використовують віртуальну лабораторію, сайт https://www. liveworksheets.com/, де можна знайти чи створити інтерактивні робочі листи та працювати в них усім класом.

Дистанційне навчання – це не тільки обмеження, а й можливість побачити щось, чого не бачили раніше.

Позитивом під час дистанційного навчання стало аудіювання та перегляд відеоматеріалів. Інтерактивні завдання з використанням онлайн-ресурсів LearningApps, Liveworksheets, Kahoot, Canva, Padlet викликають в учнів значно більший інтерес, надають змогу залучити їх до спільної діяльності, а вчителю – відслідковувати прогрес кожного учня.

А яка цікава та захоплива робота в Бірківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів ім. І.А. Цюпи з mozaBook та mozaWeb, коли учні занурюються в світ біологічних процесів за допомогою 3D-відео!

Не втрачають інтересу до навчання й учні 1-го класу Великопавлівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів на уроках української мови, коли читають із «перешкодами», закриваючи букви чи склади листочками/сніжинками (залежно від пори року), а на уроках математики для усного рахунку використовують «математичні ланцюжки» у вигляді потяга з вагонами, мандрівки на ракеті по зорях чи на кораблі по острівцях…

Словом, як показує практика, завдяки креативності педагогів і належному технічному оснащенню дистанційне навчання на Зіньківщині на сьогодні – це не тільки обмеження, а й можливість побачити щось, чого не бачили раніше.

Результати та наслідки віддаленого навчання

– Дистанційна освіта – вимушений захід, спосіб припинити поширення інфекційних хвороб серед учасників навчального процесу. Однак усім зрозуміло, що постійно так працювати неможливо. Як би не старався вчитель, які б найновіші технології не застосовував, якщо учень не виходить на зв’язок, усе буде марно. Так, дитина може мати поважні причини, наприклад, недостатню матеріальнотехнічну базу. Але як би ми не пояснювали відсутність учня на уроці, невиконання ним завдань, від цього якість знань не зросте. Так, оцінки за період роботи онлайн частенько вищі, ніж зароблені в класі. Та діти самі зізнаються, що причина – можливість списати під час контрольної роботи. Насправді ж якість знань знижується, особливо в тих, хто не бажає працювати самостійно й не має підтримки/контролю рідних у цій нелегкій справі. А щоб бути самостійнішими, потрібно постійно трудитися – і дистанційно, і в класі: слухати вчителя на уроці, цікавитись навчальним матеріалом, намагатися зрозуміти його й застосовувати, виконувати всі домашні завдання, читати… Хто працює – завжди має результат. Крім безвідповідальних осіб, ніхто не мріє про «дистанційку». Усім людям, у тому числі дітям, необхідне живе спілкування, без якого неможливе повноцінне життя, зокрема навчання. Проте цей вимушений захід, створюючи додаткові труднощі в роботі, дає при цьому творчим педагогам і їхнім вихованцям і нові, додаткові можливості, адже кожний виклик – це справді можливість для розвитку й нових досягнень, що й демонструють учителі та учні Зіньківщини, – коментує ситуацію директор Центру професійного розвитку педпрацівників Світлана Козаченко.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора