Які послуги надають в інклюзивно-ресурсному центрі громади
Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Зіньківської міської ради розпочала свою роботу 2019 року. На сьогодні її очолює Роман Попович.
Діяльність центру спрямована на забезпечення права осіб з освітніми труднощами на здобуття дошкільної і загально-середньої освіти, у тому числі в професійно-технічних навчальних закладах. Для цього фахівці установи проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, а також надають психолого-педагогічну допомогу та забезпечення системного кваліфікованого супроводу.
Основними завданнями комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини є:
– визначення особливих освітніх потреб;
– визначення особливостей розвитку дитини, її сильних та слабких сторін;
– розробка рекомендацій з організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дитині, а також рекомендацій щодо освітньої програми дитини, особливостей організації освітнього середовища, потреби в індивідуальній програмі розвитку;
– розробка рекомендацій щодо організації освітнього процесу дитини для адміністрації закладу освіти, педагогічних працівників, батьків або законних представників дитини.
Для проведення комплексної оцінки розвитку дітей інклюзивно-ресурсний центр має сучасні методики та сертифікованих фахівців, які пройшли тривале навчання з використанню цих методик. За час існування ІРЦ спеціалістами було проведено 112 комплексних оцінок розвитку дитини.
Установу відвідують діти з різними нозологіями: розладами аутистичного спектру, тяжкими порушеннями мовлення, складними порушеннями розвитку, порушеннями опорно-рухового апарату, емоційно-вольової сфери. Кожна дитина особлива, до кожного дитячого серця фахівцям потрібно підібрати ключик, щоб діти та їхні батьки їм довірилися.
В установі працюють спеціалісти різних напрямків. Практичний психолог інклюзивно-ресурсного центру Юлія Тютюнник здійснює корекційно-розвиткову роботу за наявності в дитини серйозних емоційних або особистісних труднощів, формує та розвиває вищі психічні процеси (пам’ять, мислення, увагу, уяву, сприймання, а також різні необхідні комунікативні, соціальні навички та якості для кращої соціалізації й адаптації дитини.)
Психолог у своїй роботі використовує різноманітні методи корекції: терапевтичну бесіду, арт-терапію, малювання піском, казко-терапію та ін.; проводить корекційно-розвивальні заняття з розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфери дітей; сприяє повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку дитини на кожному віковому етапі.
Анна Віннікова – учитель-реабілітолог. Вона надає комплексну допомогу відвідувачам ІРЦ, впливаючи на моторну сферу та фізичний розвиток дітей, у яких порушена функція опорно-рухового апарату, а також сприяє максимально можливому розвитку (фізичному та моторному) дитини з особливими освітніми потребами, підтримує та відновлює втрачені або послаблені рухові функції.
Учитель-логопед Людмила Рудас займається порушеннями мовленнєвої комунікації в дітей. Практика показує, що діти з такими порушенням діляться на дві групи: «можу говорити, але не хочу» та «хочу говорити, але не можу». ІРЦ відвідують здебільшого немовленнєві діти, тож учитель-логопед насамперед займається розвитком домовленнєвих навичок так, як дитина розвивалася в онтогенезі. Також здійснюється корекція легких мовленнєвих порушень.
Усі послуги, які надаються в центрі, є безкоштовними.
Для отримання консультацій до Зіньківського ІРЦ можуть звернутися батьки (інші законні представники) дитини, які відчувають занепокоєння щодо її розвитку, незалежно від наявності інвалідності чи встановленого діагнозу.
КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» розташована за адресою: м. Зіньків, вул. Г. Северина, 1.
Відділ освіти та молоді